Całe życie myślałam, że są pewne granice ludzkiej przyzwoitości, których człowiek, zdrowy na umyśle i ciele człowiek przekraczać nie powinien. Całe życie myślałam, że polska polityka nie może być bardziej absurdalna… Niestety się pomyliłam i jest mi zwyczajnie wstyd.

Mój post nie będzie wielce merytoryczny – od merytorycznych postów macie wielu znanych i cenionych twórców w internecie i mediach, chociażby Joasia z Wyrwane z kontekstu. Ja jestem emocjonalną Czarną Dziurą i wiele rzeczy mnie po prostu nie rusza – mogę się z nimi nie zgadzać, owszem, ale nie jest to sprawa, która zajmuje mnie emocjonalnie – wrażliwcem jestem i muszę stawiać mur, by nie zwariować, w skrócie (jak mówi stare polskie porzekadło, jeśli masz miękkie serce, musisz mieć twardą dupę), ale odkąd rząd naszej pięknej ojczyzny wkurzył Polki już obojętna być nie mogę – zresztą jeśli czytaliście mój chaotyczny wpis na temat Czarnego Protestu to wiecie.

Pieniędzmi rozwiążmy wszystkie problemy!

Przecież pieniądze są najważniejsze. Jednorazowa wypłata 4 tysięcy złotych – proszę bardzo, niech się cieszą i przestaną biadolić. Przecież pomagamy! Drogi rządzie, tak tego nie załatwicie. Wkurzyliście kobiety, wkurzycie matki chorych dzieci. Chcecie pomagać, to róbcie to do jasnej anielki wreszcie dobrze.

Niestety zasmucę Was, drodzy Posłowie i Posłanki – 4 tysiące złotych nie przekonają kobiety, by masowo rodziły dzieci zdeformowane, które umrą w ogromnych bólach zaraz po porodzie. Nie przekonacie kobiety zgwałcone, żeby dzieci urodziły – nic, ani nikt ich nie przekona, jeśli same nie będą tego chciały.

Nie wiem w jakim przeświadczeniu żyją Posłowie i Posłanki naszego rządu, ale chyba w dosyć mylnym.

Zdaję sobie sprawę, że wiele kobiet może się zgodzić na to, by urodzić dziecko chore czy będące wynikiem gwałtu – nie oceniam tych kobiet, wiem, jak to jest żyć w nędzy i skrajnym ubóstwie i co kobieta potrafi zrobić dla swoich własnych dzieci, jednakże nadal 4 tysiące złotych nie załatwią wszystkiego.

Chorym dzieciom te 4 tysiące nie dadzą prawie nic – leki, odpowiednia opieka medyczna, rehabilitacja… to wszystko kosztuje, a jedyną naprawdę odpowiednią pomocą rodzice i dzieci otrzymują od organizacji poza rządowych.

Rząd da 4 tysiące złotych biednym matkom, cierpiącym matkom ale w gruncie rzeczy niczego im nie da – skądś te pieniądze wziąć musi – podnieśmy ceny dóbr, ceny produktów spożywczych, ceny prądu i gazu – doskonały plan…

Nie wierzę, że żyję w państwie, w którym zmuszać będą małe dzieci do modlitwy przed posiłkiem w przedszkolach, gdzie badania prenatalne mogłyby być całkowicie nielegalne, gdzie dziecko musi urodzić dziecko i, gdzie wielkie koncerny wykupują polskie fabryki – nie wierzę, że żyjemy w świecie, gdzie kobieta zgwałcona jest smagana zwitkiem banknotów, by tylko urodziła – upiorna łapówka, która nie pomoże kobiecie ani dziecku.

Pieniądze niczego nie zmienią – nie naprawią zdrowia ani psychiki, nie zaszyją ran, nie zapewnią opieki – przynajmniej nie na tak długi okres czasu, jaki byłby wymagany.

Nie jestem hipokrytką, pieniądze są ważne, są potrzebne – w takim świecie żyjemy i nieważne jak bardzo mi się to nie podoba, innej opcji nie ma i muszę się z tym pogodzić, ale jak słyszę o takich sprawach mam ciarki wstydu, żenady i obrzydzenia. Kocham całym sercem nasz kraj, walczyłabym o jego wolność, gdyby zaszła taka potrzeba, ale to, co dzieje się teraz… Czuję, autentyczne obrzydzenie.

//Wpis, jak zwykle, nie ma na celu obrazić kogokolwiek – jest zlepkiem moich myśli i emocji.

6 thoughts on “Trumienkowe becikowe, czyli kolejny absurd polskiego rządu

  1. poroniony pomysł. ja serio nie wiem, czy to już skończony debilizm i czy oni są tak perfidni. Dolewają oliwy do ognia tymi 4 tysiącami. Chryste, czemu ci którzy najchętniej powołują się na Boga, zachowują się tak jakby ich opuścił?

    Liked by 2 people

    1. Nie mam pojęcia… Jeśli chcą tak chronić życie, niech zapewnią godziwą pracę, lepszą opiekę medyczną i normalne warunki życia, a nie kurde coś takiego… Czuję obrzydzenie… I jest mi cholernie wstyd.

      Liked by 1 osoba

Skomentuj

